ziyaretiniz için teşekkürler

28 Eylül 2010 Salı

nostalji-2 annemin çeyizinden alıp,çook beğenerek örtü yapıp kullandığım peşkirler






peşkir denilince özellikle genç nesil çok bilmeyebilir,Anadolumuzda kadınların dokuma tezgahların
da pamuklu veya ipek ipliklerle dokuyup,üzerlerini kök boyası ile boyanmış ipliklerle işledikleri havlu yada örtü olarak kullanılan elemekleridir.eskiden gelinlerin çeyizi gittikten sonra gelin odalarının duvarları bu güzel peşkirlerle süslenirmiş.







 burada yayınladığım peşkirler benim canım annemin kendi elemeği ve çeyizindendir,üzerine isminin baş harfini işlemiştir vee benim tarafımdan el konularak yıllardır büyük bir sevgiyle sehpamı süslemektedir(her ne kadar defalarca yıkanmaktan-sandık lekelerini çıkarmak için tarafımdan çeşitli deneylerden geçmiş olsalarda,renkleri ilk halini tam olarak koruyamasa da,bana göre hala çook güzel ve özeller).sizlerlede paylaşmak istedim...canım annem ellerin dert görmesin


3 yorum:

  1. pötibörle pasta yaptınız mı hiç? herkes yapmıştır ya, hemen iki dakikada koy pötibörü, çikolata sür, al sana pasta :)) ülker şimdi pötibör çoko diye bi şey yapmış, aynı bizim yaptığımız gibi, uğraşmaya gerek de kalmadı. al bakkaldan, koy misafirin önüne :)) (http://www.facebook.com/Ulker?v=app_140225022661799)

    YanıtlaSil
  2. canım ya renkleri bana göre hala canlı ve benim içinde böyle el emekleri çok özeldir babaannemin dokuduğu bir kolluk var bendede hatıra diye saklıyorum elde dokuma ap ayrı bir özellik katıyor bana göre

    YanıtlaSil
  3. BLcım bunlar benimde favorim.harika oluyorlar.yılların güzelliklerini anılarını hatırlatıyorlar.bendede var anneciğimin başharfleri işli bu peşkirlerden.ama uzun süredir kullanmıyordum.aklıma gelmişken hemen çıkarıyım.

    YanıtlaSil